GoByBike

 
#GoByBike
 

Bizim dünyamız, bizim sorumluluğumuz

Her hafta bir veya daha fazla gezi için bisikletinizi seçin, insanlarımızın sağlığı için sürüşünüzün bir fotoğrafını #GoByBike ile etiketleyin.

Kaybedene kadar neye sahip olduğumuzu bilmiyoruz

Dolaşma özgürlüğü. Keşfetmek. İnsan olmak. İzolasyondan çıkıp dünyaya girerken, fırsatları görelim. Aynı dünyaya dönmek mi istiyoruz yoksa daha iyi bir dünya mı yapmak istiyoruz?

Düzleştirmemiz gereken bir sonraki eğri

Küresel bir salgın yüzeyin hemen altındaki şeye parlak bir ışık tutmadan önce dünya zaten zor bir noktadaydı. Zaman geçtikçe, atmosferimizdeki karbondioksit miktarı dünyanın sıcaklığıyla birlikte tehlikeli seviyelere yükseldi.

Üzerimize düşeni yapma zamanı

Daha iyi, daha temiz bir gelecek için çalışmaya başlayabileceğimizi, hepimizin yaptığı seçimleri inceleyene kadar değil. Değişebileceğimizi öğrendik. Uyum sağlayabiliriz. Davranışımızı değiştirebiliriz. Ve doğal dünyaya gelince, bu çok iyi bir şey.

Toplu eylem çalışmaları

Bu yıl bize bir şey öğrettiyse, o da dünyamızın kaderinin onun sakinlerinin eylemleriyle bağlantılı olduğu ve bir araya gelip kolektif eylemde bulunabileceğimizdir. Her şey, daha büyük iyiyi ilk sıraya koymayı seçen her kişiye bağlıdır.

Riding is climate action

Bisiklet binme, sosyal mesafeli ve temassız ulaşımı sağlar

Metro, tren, belediye otobüsleri, halk otobüsleri ve minibüsler gibi toplu taşıma araçlarına binerken/inerken ve iç mekanlarda, 1,5 metre sosyal mesafenin korunması çok zor.

Sosyal mesafenin korunduğu toplu taşıma araçlarında birim mesafede sera gazı salımı anormal artar ve aşırı miktarda hava kirletici gazlar ve PM10/PM2.5 kirleticiler salımlanır.

1,5 metre sosyal mesafe veya kişi başı 4 metrekare alan korunarak toplu taşıma ekonomik ve sürdürülebilir olmaz.

Kovid-19 pandemisi sürecinde sosyal mesafeyi korumak için ortalama 60 kişi taşıyan bir belediye otobüsünün sadece 20 ve 700 kişi taşıyan bir metro 180 taşıyacak. İstanbul gibi şehirlerde insanlar toplu taşıma araçları ile yolculuk yapacaksa sefer sayılarının en az 3 kat artırılması gerekir.
Bunun yansıması;

  • Aşırı fosil yakıt tüketimi,
  • Sera gazı salımının aşırı artması,
  • Pahalı taşımacılık sistemi,
  • Ulaşım kaynaklı hava kirliliğinin ciddi miktarda artması,
  • Trafik tıkanıklığının (pandemi öncesi 15 km/saatti) 10 km/saatin altına düşmesi,
  • Trafik tıkanıklığından dolayı yolcular, iç ortamın riskli havasına daha uzun süre maruz kalması,
  • Ciddi oranda ekonomik kayıp olması,


demektir. Dolayısıyla bunun sürdürülebilir ve ekonomik olması mümkün değil.



Hareketli ve mesafeli ol, sağlıklı kal



İnsanlardan öksürme, hapşırma ve yüksek sesle konuşma gibi solunum yolu salımlanan Kovid-19’lu damlacıklara/aerosollere maruz kalmayı azaltmak, 1,5 metre sosyal mesafeyi korumak, bulaştırma riskini azaltmak ve hareketliliği artırmak için en güvenli ve sosyal mesafeli ulaşım, yürüme ve bisiklete binme ve yürümedir.

Dünyada birçok belediye, ulaşımda Kovid-19 ile mücadele kapsamında sakinlerinin güvenli yolculukları için bisiklet şeritleri, bisiklet yolları yapma ve bisiklete binme seferberliği başlattı.

Kovid-19 pandemi süreci, bisiklet şeritleri ve yolları için önemli bir avantaj olacak; araç bağımlılığı azalacak, yeşil alanlar artacak, şehrin havası daha temiz olacak ve sürdürülebilir şehirleşme gerçekleşecek.

Duraklarda ve toplu taşıma araç içinde çok yüzeye dokunulur. Bisiklete binme esnasında çok dokunulan yüzeylere minimum dokunulur. Böylece yüzeylerden virüs bulaşma riski minimize edilir.

#GoByBike hareketine nasıl katılabilirsiniz?

 

1.

Haftada en az bir seyahat için arabanızın yerine bisikletinizi seçin.

2.

Yolculuğunuzun bir fotoğrafını yayınlayarak ve #GoByBike etiketini kullanarak mesajı paylaşın.

3.

Başkalarını fotoğrafınızda etiketleyerek sürüşe davet edin.

Ne yapabilirsin?

 

#GoByBike anlarınızı instagramda paylaşın

Blogumuzda #GoByBike hikayeleri ve ilham kaynakları bulun

Çocuklarınızla birlikte sürün

Bisiklet sür, eğlen, iyi hisset :)

#GoByBike
IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.